Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4
De Continental Grand Prix is in de loop van de voorbije jaren wereldwijd een ware referentie geworden binnen de wielersport. De band is dan ook een klassieker in het Continental-gamma en staat voor velen synoniem met langdurige kwaliteit en prestaties. Redenen te over dus, waarom ze bij Continental voor de herwerking van de Grand Prix niet over één nacht ijs zijn gegaan. Tijdens de jongste editie van Bikemotion werd de nieuwe Grand Prix aan het ruim opgekomen publiek voorgesteld.
Continental produceert de nieuwe Grand Prix in twee diameters: 22 en 24 mm. Bredere banden rollen makkelijker, gaan langer mee en bieden meer comfort en grip. Smalle banden zijn dan weer beter wanneer het om pure snelheid gaat.
Beide banden kregen tussen het karkas en de toplaag een dubbele laag kruiselings geweven polyestervezels die lek lopen moeten vermijden.
De nieuwe Grand Prix kreeg een vernieuwd profiel mee dat tot aan de zijkant van de band doorloop. Dat profiel moet ervoor zorgen dat zelfs bij slechte weersomstandigheden de grip bij het nemen van bochten onberispelijk blijft.
Voor een ideale opstelling raadt Continental zelf aan om achteraan een 24 mm band en vooraan een 22 mm band te monteren. Die combinatie zou zorgen voor de optimale mix van snelheid, stuurprestaties en comfort. Van zodra dat mogelijk is testen wij dat voor je uit.
Vreemd genoeg krijgt de 24 mm band zijn volledige breedte pas na 70 km. De band moet, met andere woorden, eerst worden ingereden.
Voorlopig is de Grand Prix er enkel in het zwart. Dat heeft alles te maken met de Black Chili Compound, de rubbersoort waarin de band is vervaardigd. Toch worden binnenkort ook andere kleuren verwacht, zoals dit prototype doet vermoeden.