![bikemotion-44.jpg bikemotion-44.jpg](http://www.3athlon.nl/wp-content/uploads/2009/11/bikemotion-44.jpg)
![winner_reed_with_bike.jpg winner_reed_with_bike.jpg](http://www.3athlon.nl/wp-content/uploads/2009/11/winner_reed_with_bike.jpg)
Enfin , die Reed dus, werd door Fuji aangezocht voor het ontwerp van een triatlonfiets. Waarom vraagt niemand ons dat ooit, vragen wij ons dan af. Hoe dan ook, de wetenschap die Fuji door die samenwerking opdeed, resulteerde in het 2010-gamma waarmee Fuji elke triatleet hoopt te bereiken.
Aan de onderzijde van dat gamma vinden we de aluminium Aloha-modellen. De Aloha 2.0 mikt met een prijs van € 1199 op de beginnende triatleet. Voor dat geld krijg je naast een hoogwaardig alu-frame een Shimano 105-groep en huisgemaakte aerowielen met lage velgen.
Iets hoger op de ladder staat de Aloha 1.0 (toegegeven, de nummering is verwarrend). Die wisselt voor € 1499 van eigenaar en biedt naast hetzelfde frame een Ultegra-groep, halfhoge Fuji-wielen én een zadelpen die twee postities mogelijk maakt. Daarmee is dit zonder twijfel het meest complete
aanbod op de markt in het segment beneden de magische grens van € 1500. Voeg daar nog eens de hoogwaardigde afwerking van lak en lasnaden bij en je begrijpt dat de fiets moeiteloos voor veel duurder kan doorgaan.
![bikemotion-39.jpg bikemotion-39.jpg](http://www.3athlon.nl/wp-content/uploads/2009/11/bikemotion-39.jpg)
Hoger op de ladder staat de carbon D-6 reeks. Elk van de fietsen uit die reeks werd opgebouwd rond het frame dat Fuji met Matty Reed ontwikkelde.
Voor de prijs van € 2299 krijg je de D-6 Comp, een uitvoering met SRAM Rival-groep en Fuji Aero-wielen. De D-6 Pro voegt aan het frame een SRAM Red-groep en Reynolds Strike DV-wielenset toe. Daarvoor dien je dan wel € 4999 op te hoesten.
Helemaal bovenaan de ladder prijkt de D-6 Matt Pro, compleet met Dura Ace Di2, Zipp 1080 wielenset, Profile Cobra S-stuurinrichting en Fizi:k Arion triatlonzadel. Aan dat stukje vakwerk hangt een begrijpelijk prijskaartje van € 7999.
![bikemotion-28.jpg bikemotion-28.jpg](http://www.3athlon.nl/wp-content/uploads/2009/11/bikemotion-28.jpg)
In de achtervork zelf werd boven de J in het Fuji-logo een opening voorzien waardoor je met een inbussleutel bij de stelschroef van de remschoenen kan komen. Ingenieus!
Andere fraaie details zijn de doorlopende zadelbuis waarover een carbon zadelpen wordt geschoven. Die maakt het mogelijk om zelfs ná het op maat afzagen van de zadelbuis nog te spelen met de hoogte van het zadel. Je zou immers de eerste niet zijn die na het zagen vaststelt: verdomme, te kort.