Het Delta Six Lab van Fuji is een verzamelnaam voor het ontwikkelingsproject waarin professionele atleten, mecaniciëns, ingenieurs, marketeers én verdelers samen brainstormen over innovaties op fietsgebied.
Fuji’s nieuwe D6 ziet er niet alleen adembenemend uit, het frame heeft ook een aantal nieuwigheden die we nooit eerder op een tijdritfiets (laat staan op een andere) konden bewonderen.
Zo is de achterrem volledig in de staande achtervork geïntegreerd om de luchtweerstand tot het absolute minimum te herleiden. Fuji benaderde voor dit ontwerp remmenfabrikant Tektro om een rem op maat van de D6 te ontwikkelen.
Net als op de tijdritters die Bianci en Ridley op de fietsbeurzen van Friedrichtshaven en Utrecht presenteerden, is de voorrem achter de voorvork gemonteerd.
Anders dan bij eender welke andere fabrikant werd gekozen om de kabel van de voorrem niet door het frame maar wel door het balhoofd te geleiden. Dat resulteert in een kortere kabel en dus in een snellere (lees: meer preciese) werking van de voorrem.
De D6 is er in twee uitvoeringen of als frameset. De volledig gemonteerde uitvoeringen (D6 en D6 professional) zijn er vanaf € 4.899. Voor een frameset (inclusief achterrem! betaal je € 1.999.