trinity_adv_sl-0-lo.jpgDe prijs voor de duurste tijdrit- of triatlonfiets  die je als gewone sterveling bij je dealer kunt bestellen gaat dit jaar zonder twijfel naar Giant.
Met de Trinity Advanced SL  0 presenteerde de Taiwanese fiets- en framebouwer een raspaardje van € 12.999.
Dat je daarmee dezelfde tijdritter in huis haalt als de Rabo-ploeg zonder dat je in het bekende knaloranje dient rond te karren is daarmee meegenomen.
Gelukkig heeft Giant ook betaalbaarder alternatieven in het gamma.

De Trinity Advanced SL 0 is het paradepaardje in de Trinity-reeks die onlangs boven de doopvont werd gehouden. De supersnelle Trinity is er in twee uitvoeringen de betaalbare Trinity en het eerder genoemde Formule 1-raspaard.
 
De "gewone" Trinity is een rechttoe-rechtaan triatlonfiets, waarbij je voor de prijs van € 1599 een alu frame met aero-design, een groepset met 105- en Ultegra-componenten en 42 mm hoge alu Giant-wielen mee naar huis krijgt. Goed, daar niet van, maar op een beurs word je daar niet wild van.
 
Meteen de reden waarom de  Trinity Advanced SL 0 in het gamma en op de stand werd opgenomen. ,,Wij verwachten niet meteen dat we er veel van zullen verkopen, maar je weet maar nooit", vertelde een Giant-woordvoerder ons. Het gebeurt dan ook niet vaak dat je als gewone sterveling de kans krijgt om een absolute bolide aan te schaffen.
 
bikemotion-214.jpgDe Trinity Advanced SL 0 heeft dan ook heel wat in huis. Behalve het frame dat werd ontwikkeld voor de Shimano Dura Ace Di2-groep, krijg je er voor die prijs ook een exclusieve voorbouw bij die werd ontwikkeld om de wind te snijden, een door Giant speciaal ontwikkeld stuur en een fraai setje Zipp-wielen.
 
De Rabo-ploeg is in ieder geval opgezet met dit nieuwe racebeest, en al wou niemand dit met zoveel woorden bevestigd zien, ook Team Columbia wist naar verluidt al de hand te leggen op een in de team- en sponsorkleuren overgespoten exemplaar.
 bikemotion-211.jpg
De Trinity Advanced SL 0 is in vier maten: XS, S, M en L.
 
Enig minpuntje in dit fraaie plaatje vonden we zelf de slordige kabelrommel achter de voorvork. Daar vind je behalve de weggewerkte voorrem ook de regeling van het elektronische circuit. Een dergelijk zootje wijst ofwel op een luie ingenieur of op een tekort aan ontwikkeltijd.