Hoka One One is al jaren een begrip binnen de triathlonwereld, maar nu krijgt het merk ook steeds meer voet aan de grond in de hardloopwereld. Een nieuwe samenwerking tussen het merk en de Marathon Rotterdam draagt daar alleen maar aan bij: Hoka zal de komende jaren de officiële sportswear-partner van het evenement zijn. “We willen de ervaring van de marathondeelnemers verbeteren en de interesse in het evenement verbreden door onze sterke fanbase in de hardloopcommunity te activeren.”

Met ieder jaar tienduizenden deelnemers, de start aan de voet van de Erasmusbrug en de finish op de Coolsingel geldt de NN Marathon Rotterdam niet alleen als één van de grootste sportevenementen van Nederland, maar ook één van de meest iconische. “We zijn er heel trots op dat een prachtig merk als Hoka zich voor drie jaar verbindt als sponsor en als officiële sportswear-partner van de NN Marathon”, stelt Mario Kadiks, CEO van Golazo Nederland en organisator van de NN Marathon Rotterdam. “De komende jaren gaan we nauw samenwerken om de circa 50.000 lopers, ongeacht hun niveau, te helpen om hun persoonlijke doelen te bereiken. Met Hoka hebben we daar de perfecte partner voor gevonden en we kijken uit naar de samenwerking.”

Wendy Yang, president van de Performance Lifestyle Group van Hoka, benadrukt hetzelfde gevoel over de samenwerking. “De NN Marathon Rotterdam is een prachtig event met een rijke geschiedenis; we zijn bij Hoka dan ook erg enthousiast over deze aankondiging. We willen de deelnemers een loopervaring van topniveau bieden en dit event nog verder verbeteren met onze gedurfde innovatie en liefde voor de sport.”