
Wie Isaac zegt, had het over mooie natuurlijke vormen die het ontwerp mee bepaalden. Zo hadden Isaacs stuk voor stuk een eivormig balhoofd en ronde oversized framebuizen. Isaacs stonden ook bekend om hun superstijf kader en rechttoe-rechtaan rij-eigenschappen.
Het nieuwe Isaac wijkt daar enigszins vanaf. Voortaan zijn de framebuizen niet langer rond, maar druppelvormig. Iets wat de aero-eigenschappen ten goede komt, maar waar de liefhebber vermoedelijk even aan moet wennen. Isaac beweert echter dat de fiets hiermee echter nog sneller wordt dan de vroegere modellen. Afwachten. Wat ook hoekiger werd is de belettering, al is dat natuurlijk een detail.
Verder werd ook aan de stijfheid van de fiets gesleuteld. Het balhoofd werd iets soepeler gemaakt, waardoor de recreant of de toerist bij nat wegdek of op glibberige dagen minder snel in de problemen raakt. Een stijf balhoofd vereist immers stuurvaardigheid.
Wat wel bleef is de bovenbuis die langs de staande buis naadloos in de achtervork overgaat. Een
detail dat we persoonlijk altijd erg mooi hebben gevonden. Verder blijft ook de afwerking van het geheel op een erg hoog niveau staan. Oog voor detail, heet zoiets.

De nieuwe vorm van de framebuizen zorgt er echter wel voor dat een Isaac en een Principia (beiden door dezelfde ingenieur ontworpen) in de toekomst makkelijker van elkaar te onderscheiden zullen zijn.
De nieuwe Isaacs zijn er in diverse prijsklassen. Een Boson-frame is er vanaf € 1460, de Meso vanaf € 2060 en de Proton kost € 2660.
Daarmee komt ook een einde aan de traditie waarbij grote namen uit de fysica vereeuwigd werden in een fietsframe.
De nieuwe Isaacs zijn er in diverse prijsklassen. Een Boson-frame is er vanaf € 1460, de Meso vanaf € 2060 en de Proton kost € 2660.
Daarmee komt ook een einde aan de traditie waarbij grote namen uit de fysica vereeuwigd werden in een fietsframe.