Met de opmars van de Professional Triathletes Organisation (PTO) wordt de triathlonsport naar een hoger niveau getild; niet alleen wegens de aantrekkelijke prijzenpot die atleten wordt aangeboden, maar ook gezien het grotere publiek dat via televisie-uitzendingen wordt bereikt. Bij dat laatste kan de PTO op hulp rekenen van Warner Bros. Discovery, want de organisaties slaan de komende jaren de handen ineen.

Warner Bros. Discovery zal de komende jaren de livestream van de PTO Tour verzorgen. De PTO evenementen zullen overal in Europa beschikbaar zijn op Eurosport, maar ook via de Discovery+ en Eurosport app. De livestreams zullen daarnaast in maar liefst twintig talen worden uitgezonden, waardoor een groot publiek kan worden aangesproken. Eurosport.com – een website die maandelijks zo’n 50 miljoen bezoekers trekt – zal daarbij ook extra aandacht besteden aan de triathlonsport in hun nieuwsartikelen.

“De nieuwe PTO Tour is een geweldig concept dat we al eens mee mochten maken tijdens de Collins Cup vorig jaar”, aldus Trojan Paillot, Vice President Sports Rights Acquisitions en Syndication bij Warner Bros. Discovery Sports Europe. “We zijn enthousiast dat we de expertise van Warner Bros. Discovery Sports aan kunnen bieden en van ons netwerk gebruik kunnen maken om de PTO Tour verder te doen groeien.”

Senior Vice President Content en Productie bij Warner Brons. Discovery Sports Europe, Scott Young, laat weten: “Als het ‘thuis’ van de Olympische Spelen in Europa, weten we dat triatleten de meest bijzondere verhalen binnen onze sport met zich meedragen. Onze rol als ‘verhaalvertellers’ is om deze verhalen op zoveel mogelijk mensen over te kunnen brengen. Dat biedt de PTO Tour en haar atleten het gehele jaar door de kans om hun geweldige talenten aan het publiek te laten zien.”