Het zou voor bezoekers – bijna altijd atleten – eigenlijk geen verschil moeten maken of ze in de showroom van AthleteSportsWorld langskomen, of dat ze een kijkje nemen in de webshop. Met dat idee in het achterhoofd is gisteren een vernieuwde website online gegaan. “We willen onder andere gaan inzetten op storytelling.”

Die ‘storytelling’ zit hem vooral in het geven van zoveel mogelijk achtergrondinformatie over de producten die in de webshop van AthleteSportsWorld worden aangeboden, zo legt eigenaar Matthias Huitema uit. Ook al is de vernieuwde website inmiddels online, zullen de komende dagen nog intensief worden gebruikt om de website volledig te vullen. “Daar hebben we nog even de tijd voor nodig.”

Bezoekers zien in ieder geval meteen de verandering, waarbij er een goed onderscheid wordt gemaakt tussen de verschillende sporten en categorieën, er meer focus ligt op afbeeldingen en bezoekers tegelijkertijd mooie overzichten krijgen van mooie aanbiedingen. Later vandaag schuift Huitema aan in 3athlon Praat – de podcast van 3athlon – waarin hij meer vertelt over zijn nieuwe website, maar ook cadeautips voor de kerstdagen deelt.