Dat Challenge Roth niet alleen de grootste, maar ook één van de populairste Long Distance wedstrijden ter wereld is, behoeft weinig uitleg. Niet voor niets was ook de 2024-editie van de race alweer in 40 seconden uitverkocht. Dat de Duitse wedstrijd dit jaar maar liefst 324 miljoen mensen heeft bereikt via de media, is des te meer een cijfer om trots op te zijn.

Dat blijkt uit het 2023 Media Report dat de organisatie deze week heeft gepresenteerd. Daaruit blijkt dat er maar liefst 324 miljoen mensen zijn bereikt via onder andere de livestream, social media-berichten en nieuwsverslagen. Ter vergelijking: vorig jaar was dat 145 miljoen en in 2021 was dat 128 miljoen.

De wedstrijd was terug te vinden via maar liefst 11,625 kanalen, waaronder televisiezenders, livestreams, print-media en online. Meer dan veertig miljoen mensen keken op televisie naar de race. Voor het eerst overschreed de PR-waarde van Challenge Roth daarmee de magische grens van honderd miljoen euro: 101.2 miljoen euro om precies te zijn.

Het volledige media-rapport is hier te vinden: https://www.challenge-roth.com/de/presse-media.html.