Group Brussel Lambert (GBL) – dat ook een meerderheidsbelang heeft in bedrijven als Adidas en Burberry – heeft een meerderheidsbelang in Canyon Bicycles GmbH verkregen. Daartoe is een definitief akkoord ondertekend. “In het kader van de transactie zal significante minderheidsaandeelhouder TSG Consumer Partners zijn belang volledig verkopen. Oprichter Roman Arnold blijft voorzitter van de Advisory Board. Samen zal de leidende positie van Canyon verder worden uitgebouwd.”
Canyon is al jaren zeer populair onder triatleten en lanceerde onlangs nog de nieuwe 2021 Speedmax Disc. Ian Gallienne, CEO van GBL: “Canyon is een snelgroeiend premiummerk met een uitstekend trackrecord, een sterk team en een geweldig potentieel. Canyon is zeer complementair aan de bestaande portefeuille van GBL en verhoogt onze blootstelling aan seculiere trends zoals duurzame mobiliteit, gezondheidsbewustzijn en digitalisering. Wij zijn verheugd om partner te worden van Roman Arnold en het hele Canyon-team, terwijl zij het succesverhaal van Canyon naar een hoger niveau tillen. We kijken uit naar de toekomstige samenwerking.”
Ook Arnold is logischerwijs zeer content met de nieuwe overeenkomst. “Ik ben zeer verheugd over het partnerschap met GBL. GBL heeft indruk op mij en mijn team gemaakt met hun passie voor ons bedrijf, hun uitgebreide ervaring en hun focus op de lange termijn. Op dit moment wil ik ook de belangrijke rol benadrukken die TSG tot nu toe heeft gespeeld in onze groei. Ik ben enthousiast om samen met GBL en het hele Canyon-team de toekomstige groeihefbomen uit te voeren om de positie als één van de meest vooraanstaande fietsbedrijven in de wereld verder uit te breiden.”