p4c.jpg Tijdens de jongste editie van de Hawaï Ironman bleek Cervélo andermaal de populairste. Van de 1429 deelnemers reden immers maar liefst 344 atleten op een Cervélo. Daarmee scoorde de Canadese fietsenbouwer een martkaandeel van 24%.
Zo’n marktaandeel dient verdedigd en dat kan alleen door te innoveren. De jongste weken klinken de geruchten dat Cervélo binnenkort uit zal pakken met de P4C als opvolger van de P3C dan ook steeds harder. Beelden zijn er vooralsnog niet, maar deze schetsen die bij patent-aanvragen van Cervélo-oprichter Gerard Vroomen horen haalden wel het net. Veelbelovend zijn ze alvast.

 

Dat de nakende introductie van de P4C geen loos gerucht is, bleek onlangs uit de bevestiging dat Cervélo momenteel bezig is met het samenstellen en testen van proefmodellen. 

Wie iets aan de P3C wil gaan verbeteren moet alvast van goeden huize komen. Voor de P4C ging Cervélo naar verluidt te rade bij de motorsport.
Als voornaamste wijzigingen worden de zadelpen, het bottom bracket, de vork en vorkkroon en de staande framebuis genoemd. Van zodra er beelden beschikbaar zijn, krijg je die te zien.

Pieter De Neve liet ons weten dat je voor meer info ook op zijn webstek terecht kunt:

http://www.pieterdeneve.be/index.php?page=mat&aid=108