Ter wereld is er slechts een handjevol wedstrijden dat zó groot is dat het het voorstellingsvermogen bijna te boven gaat. Challenge Roth is onmiskenbaar één van die races en dat blijkt wel uit een aantal cijfers dat dit weekend werd gepresenteerd.

De wedstrijd van 2022 werd wereldwijd bijvoorbeeld live uitgezonden op meer dan 150 kanalen en platforms. In totaal werden daarmee meer dan 145 miljoen mensen bereikt; meer dan ooit tevoren. Ter vergelijking: in 2021 ging het om 128 miljoen mensen en voor COVID, in 2019, om 129 miljoen mensen. In totaal werden er dit jaar een kleine negenduizend verslagen over Challenge Roth gemaakt.

De marketingwaarde van Challenge Roth bedroeg dit jaar 98.9 miljoen euro, ruim meer dan de 96.7 miljoen euro van een jaar eerder. Race Director Felix Walchshöfer is logischerwijs meer dan tevreden met de cijfers. “De waarde van het event onderstreept het enorme belang van de race voor het district Roth en de triathlonsport in het algemeen. We willen iedereen bedanken die deze ontwikkeling mogelijk heeft gemaakt en bijdraagt aan het jaarlijkse succes.”

Het onderzoek werd gedaan door ‘Intelligent Research in Sponsoring’ (IRIS). Dit bedrijf voert frequent onderzoeken uit binnen de sportwereld en mag onder andere de Duitse profclub VFL Wolfsburg en het Fédération Equestre Internationale Festival (paardensport, red.) tot hun vaste klanten rekenen.

Het volledige rapport is hier te bekijken: https://www.challenge-roth.com/mediadaten.html.