Je ziet de CEEPO Bikes de laatste tijd steeds vaker in de triathlonwereld opduiken. Grote namen als bijvoorbeeld Andy Potts rijden met dit merk. Als het aan Lars Vreugdenhil ligt, wordt dat vanaf volgend seizoen nog veel meer. Hij wordt namelijk de exclusieve distributeur van het merk in België, Nederland en Luxemburg.

Het begon eigenlijk toen Vreugdenhil, onder andere de organisator van de Amsterdamse Triathlons, op zoek ging naar nieuwe sponsoren voor zijn evenementen. Zo kwam hij ‘via via’ in aanraking met CEEPO. ,,Toen ik op hun website keek, zag ik eigenlijk pas wat een vette fietsen dat zijn. En ik zag ook dat er nog helemaal geen distributie richting de Benelux was.”

Vreugdenhil, die ruim twintig jaar in de kledinghandel heeft gezeten en zo dus veel ervaring op dit gebied heeft opgedaan, denkt dat er wel business zit in de verkoop van fietsen. ,,Ik heb de afgelopen vijf jaar 26 triathlons georganiseerd. In een wereld waarin heel veel triatleten piepen over de prijs die ze moeten betalen voor een wedstrijd, komen ze wel het Parc Fermé binnen met fietsen van drie-, vier-, vijf- of zelfs tienduizend euro. Over het algemeen zijn triatleten hoger opgeleid, hebben ze goede banen. Vroeger gingen deze mensen golfen, nu gaan ze triathlonnen: veel stoerder. Daar horen dan dus ook stoere spullen bij.”

Toen Vreugdenhil bij CEEPO opperde om hun fietsen in de Benelux te distribueren, kwam er al snel een marketingmanager vanuit Canada over. Het balletje rolde snel en inmiddels is alles rond. Zelf heeft Vreugdenhil alle vier modellen gekocht – in diverse uitvoeringen – zodat geïnteresseerden deze fietsen vanaf waarschijnlijk januari 2019 bij hem in Ouderkerk aan de Amstel of in Amsterdam kunnen komen bekijken. ,,De Shadow, de Katana, de Mamba en de Viper. De bedoeling is om ze rechtstreeks aan de klant te verkopen. We gooien gewoon een website online waarop je jouw fiets naar keuze ook nog eens tot in de kleinste details kunt laten assembleren.”

Daarnaast zal Vreugdenhil dus waarschijnlijk een showroom en een bikefit locatie in het leven roepen. ,,En we gaan samenwerken met een goede mechanic die bij wijze van spreken helemaal naar iemands huis komt om alles te regelen. Voor het bedrag van deze fietsen wil je iemand een mooi, compleet pakket aanbieden. Het wordt een mooie uitdaging, maar daar hou ik wel van.”