“We zijn de op-een-na oudste triathlon van de wereld en juist nu, nu alles om ‘tijd’ en mijlpalen draait, zijn we enorm trots dat een prachtig merk als Wahoo Fitness onze wedstrijd komt versterken.” Challenge Almere-Amsterdam kondigde zojuist Wahoo aan als ‘Presenting Partner’ voor het evenement, dat dit jaar haar 40e editie en daarmee het WK Long Distance viert. “Het draait allemaal om tijd. Het is tijd om te racen. Het is tijd voor het WK Long Distance Triathlon in Almere. Het is tijd om onze nieuwe presenting sponsor aan te kondigen. Het is tijd voor Wahoo”, klinkt het in de aankondigingsvideo die je onder dit bericht kunt bekijken.

Het was een logische volgende stap, want Wahoo Fitness was al langer als Global Partner verbonden aan Challenge Family. In de toekomst zal het partnerschap daarbij dus ook specifiek gericht zijn op de wedstrijd in Almere. “We kijken er enorm naar uit om samen met Challenge Family te werken met zo’n iconische race én een bijdrage te leveren aan deze significante mijlpaal in de geschiedenis”, reageerde Wahoo Fitness CEO Mike Saturnia. Challenge Family is bepalend geweest in onze focus op de triathlonsport, dus het is heel logisch dat we onze support uitbreiden voor dit event. We hebben verschillende mooie plannen om ons Wahoo Elemnt Rival Multisport horloge in Almere een prominente rol te laten spelen, zowel in aanloop naar als tijdens Challenge Almere-Amsterdam.” 

‘We gaan 40 Wahoo Elemnt Rival sporthorloges verloten’

Daarmee lijkt Saturnia te doelen op een paar mooie promoties die in het verschiet liggen, zo verklaart ook Challenge Family CEO Jort Vlam: “De komende weken – en we zullen op zeer korte termijn starten – gaan we maar liefst veertig Wahoo Elemnt Rival sporthorloges, het nieuwste en onlangs gelanceerde model van Wahoo, verloten onder onze atleten. Daar hebben we hele leuke, uiteenlopende acties voor bedacht. De komende tijd zal je deze acties via onze website en social media voorbij zien komen.”

40 jaar triathlonhistorie

Met zowel een WK als de 40e editie op het programma, is het een extra bijzonder moment voor Wahoo Fitness om aan te sluiten bij dit historische triathlonevenement. “Almere staat dit jaar natuurlijk in het teken van veertig jaar triathlonhistorie, inderdaad een mijlpaal in de geschiedenis van het evenement en ook een mijlpaal in de geschiedenis van triathlon in het algemeen”, vertelt Vlam. “We zijn de op-een-na oudste triathlon van de wereld en juist nu, nu alles om ‘tijd’ en mijlpalen draait, zijn we enorm trots dat een prachtig merk als Wahoo Fitness onze wedstrijd komt versterken.”

Race Director Richard Belderok kijkt vol trots uit naar de 40e editie van deze Almeerse triathlon: “We kijken enorm uit naar het WK dat dit jaar in Almere plaatsvindt en we doen er alles aan om er een zo tof mogelijke beleving voor de atleet van te maken. Dankzij Wahoo kunnen we daar nog een schepje bovenop doen.”

Het aftellen tot Challenge Almere-Amsterdam is nu echt begonnen. Nog een kleine maand en dan zal de triathlonactie losbarsten in Almere. Van 9 tot 12 september zullen atleten volop in actie komen bij verschillende disciplines, waaronder dus het WK Long Distance en WK Aquabike op 12 september.