Zwift heeft meer dan 450 miljoen dollar opgehaald bij een investeerder en zal dat geld de komende tijd onder andere gebruiken om te investeren in eigen hardware. Grootste focus zal daarbij liggen op een eigen indoor fiets. Daarnaast zullen er ook nieuwe opties aan het programma zelf worden toegevoegd. De waarde van Zwift is op dit moment opgelopen tot meer dan een miljard dollar.
Zwift hoopt door te investeren in eigen hardware de concurrentie aan te gaan met onder andere Tacx en Bkool. Sinds het virtuele fietsprogramma werd gelanceerd in 2015, registreerden 2.5 miljoen mensen een account, verspreid over maar liefst 190 landen. Sinds het coronavirus om haar heen grijpt, is het aantal abonnees bij Zwift significant gestegen: er werden de afgelopen maanden drie keer zoveel activiteiten geregistreerd dan normaal. ,,Dankzij deze investering kunnen we in een nog breder spectrum van de markt opereren”, legt Zwift CEO Eric Min uit. ,,We willen zoveel mogelijk mensen ondersteunen in de mogelijkheid om thuis te werken aan hun gezondheid en fitheid. We zullen ook investeren in meer content en nieuwe features.”
In oktober start onder andere de 2020-editie van Zwift Academy.