Na verschillende succesvolle edities van Challenge Daytona en Challenge Miami, maakt Challenge North America – dat verantwoordelijk is voor die races – bekend dat het overgaat in een nieuw merk: ‘CLASH USA’. Met dat merk wordt er niet alleen op triathlons, maar ook op andere duursporten gefocust. Challenge Family blijft zich volledig focussen op de triathlonmarkt. Wel blijven de wedstrijden van Clash gelden als kwalificatiemomenten voor Challenge Family The Championship en kunnen pro atleten nog steeds punten verdienen voor de Challenge Family World Bonus.

Jort Vlam, Challenge Family CEO, reageert. “Terwijl Clash zich wil gaan verbreden in het aantal soorten sporten die zij aanbieden, blijven wij ons met Challenge Family volledig richten op de triathlonmarkt. Daarom is het logisch om de toekomst op verschillende manieren in te richten. Het feit dat we een uitstekende relatie met elkaar hebben, uit zich in het feit dat we dus nog wel blijven samenwerken. We hebben de afgelopen jaren samen prachtige evenementen neergezet: daarvoor ben ik het team van Challenge North America zeer dankbaar.”

Ook Bill Christy, voormalig CEO van Challenge North America en nu dus Clash, laat zijn licht op de nieuwe situatie schijnen. “We hebben de afgelopen jaren genoten van het samenwerken met Challenge Family, maar willen ons nu ook op andere sporten richten. Tegelijkertijd kijk ik er naar uit om ook met Challenge Family samen te blijven werken.”