Je sporthorloge opstarten, een blauwe driehoek op het scherm aantreffen en vervolgens niks meer kunnen doen: Garmin-gebruikers zijn er bang voor, nadat het probleem zich de afgelopen dagen massaal heeft voorgedaan bij heel veel mensen wereldwijd. Een oplossing die voor iedereen werkt, is er nog niet.

Het softwareprobleem waar Garmin mee kampt, treft meerdere modellen horloges, al geeft het merk zelf niet aan om welke modellen het dan precies gaat. Volgens Amerikaanse media gaat het onder andere om de Garmin Epix Pro (Gen 2), Fenix 7 en 8, Forerunner 165, 255, 265, 955 en 965, Vivoactive 5, Venu 2 en 2, Lily 2 en Lily 2 Active, Marq Commander (Gen 2) en Edge 1040. Fora stromen vol met gebruikers die klachten hebben en tegen het probleem zijn aan gelopen. Voor hen lijkt hun sporthorloge voorlopig totaal onbruikbaar. Logischerwijs laat Garmin weten hard aan een oplossing te werken.

Het probleem kreeg de naam ‘blauwe driehoek des doods’ omdat dat voor gebruikers nog het enige was dat zij op hun horloge konden zien. Het probleem lijkt zich voor te doen wanneer gebruikers een sportactiviteit op hun horloge proberen te starten. Bij andere gebruikers blijft het horloge vastzitten in het opstartscherm.