De PTO zet met haar PTO T100-tour in op twee dingen: het aantrekken van de beste atleten ter wereld én het verkopen van de uitzendrechten, om op die manier zoveel mogelijk kijkers aan de (dit seizoen acht red.) wedstrijden te binden. Wat dat betreft kan er vooralsnog niet worden gesproken van een groot succes, want naar de marathonuitzending van maar liefst acht uur – die werd uitgezonden op Eurosport – keken nog geen 70.000 mensen.

In vergelijking tot de andere grote sportevenementen die op dezelfde dag werden uitgezonden op Eurosport, trok de PTO T100 weinig kijkers. Zo trok Parijs-Nice (wielrennen) bijna 250.000 kijkers, de Tirreno Adriatico (wielrennen) ook bijna 250.000 kijkers en werden ook sporten als skispringen, de Ronde van Drenthe (vrouwenwielrennen, red.) en de marathon van Barcelona beter bekeken. De gemiddelde livestream van grote triathlons, die dus niet op televisie maar op internet worden uitgezonden, wordt doorgaans ook honderdduizenden keren bekeken.

Los van het feit dat de Eurosport-uitzending dus niet goed werd bekeken, komt er ook veel kritiek op de kwaliteit ervan. Tijdens de vrouwenrace werkten de lichten niet mee en waren sommige gedeeltes van het fietsparcours niet zichtbaar, kijkers klaagden over de grote hoeveelheid reclames die ook nog eens op cruciale momenten van de race én zonder enige inleiding werden ingestart, en daarnaast waren vooraf opgenomen interviews niet te horen door een gebrek aan geluid.

Meest opvallende conclusie is misschien nog wel dat kijkers vooral niet lang zijn blijven hangen. Keken er nog zo’n 50.000 kijkers naar de mannenwedstrijd, waren dat er nog maar 13.000 tijdens de vrouwenrace. Daarbij zal overigens het tijdslot niet mee hebben geholpen; de vrouwen gingen rond 23:00 uur van start en finishten midden in de nacht. De mannenrace ging rond 19:00 uur van start en finishte ruim voor middernacht.