Maar liefst tien miljoen dollar: dat is waar de PTO op mag rekenen nu het investeringsmaatschappij Cordillera Investment Partners aan zich heeft weten te binden. Het Amerikaanse investeringsbedrijf heeft een geschat vermogen van circa 1.5 miljard dollar, dus wat dat betreft kan de tien miljoen dollar die in de PTO wordt geïnvesteerd, gezien worden als een verwaarloosbaar risico.
Cordillera Investment Partners investeert doorgaans in bedrijven die opereren binnen ‘niche markten’ en heeft vanuit die visie interesse in de triathlonwereld. “De PTO is een mooi voorbeeld van een organisatie die opereert binnen een sport die groeit in populariteit”, aldus Co-Founder Agustin Araya. Met Araya aan het roer werd eerder geïnvesteerd in onder andere mediarechten, whiskey en boten.
Sam Renouf, CEO bij de PTO, legt uit dat de PTO nog steeds volop inzet op het laten groeien van de triathlonsport, maar vooral de sport als mediaproduct. “Voetbal, tennis en American Football zijn al heel lang sporten waar het om miljarden draait. Triathlon zit echt nog in de ‘dark ages’ wat betreft commercie en uitzendingen. Tot nu toe heeft de groei van het aantal profatleten nog niet geleid tot een enorme groei in aantallen Age Groupers”, is nu de pijnlijke conclusie. Dat de PTO het zelf al jaren niet voor elkaar krijgt om de beloofde kalenders rond te krijgen, wordt niet benoemd.
PTO vindt nieuwe investeerder en krijgt financiële injectie van tien miljoen dollar