Als organisatie is het altijd prettig een langdurige relatie op te bouwen met sponsoren: wat dat betreft kan Challenge Almere-Amsterdam haar handen dichtknijpen met Rabobank Almere. Vandaag ondertekenden de twee partijen een vernieuwde sponsorovereenkomst. Inzet: meer vitaliteit en nog meer aandacht voor de Rabo Business Relay.
Die Rabo Business Relay is de jaarlijke bedrijventriathlon die in Almere wordt gehouden en waar teams van drie atleten een ultrakorte race afleggen: per persoon wordt er 380 meter gezwommen, 7 kilometer gefietst en 2 kilometer hardgelopen. In aanloop naar die wedstrijd volgende de deelnemende atleten samen met hun collega’s verschillende clinics en trainingen. “De afgelopen jaren is ons evenement altijd gesteund door Rabobank Almere. Die ondersteuning kwam in verschillende vormen en het is heel erg fijn om de betrokkenheid van deze partner iedere keer weer te ervaren. Deze vernieuwde samenwerking onderstreept alleen maar het fijne gevoel dat wij al bij Rabobank Almere hadden”, legt Race Director Richard Belderok uit.
De Rabo Business Relay krijgt – in aanloop naar de wedstrijd zelf die op 9 september 2021 zal plaatsvinden en onderdeel uitmaakt van vier dagen wedstrijden, inclusief het WK Long Distance en WK Aquabike – een vitaliteitsprogramma, waarbij deelnemers dus aan de hand van clinics en trainingen worden uitgedaagd zo sportief en gezond mogelijk te leven. Tegelijkertijd worden ze op die manier zo goed mogelijk voorbereid op hun wedstrijd. “Net als Rabobank Almere, is Challenge Almere-Amsterdam natuurlijk enorm verweven met de stad”, vertelt Rabobank Almere-directeur Wouter Stevens. “Dat we samen de Rabo Business Relay op deze manier kunnen inzetten als laagdrempelige manier om een hele mooie sport te ontdekken, is geweldig. Rabobank Almere heeft als missie ‘Growing a better world together’ en dat is een slogan waar Challenge Almere-Amsterdam zich graag aan conformeert.”