Zeven miljoen mensen. Zoveel mensen zouden volgens de Professional Triathletes Organisation (PTO) naar The Collins Cup livestream hebben gekeken. De eerste editie van dit gigantische evenement, waarin atleten uit drie teams (Europe, USA, International) de strijd met elkaar aan gingen, vond plaats op 28 augustus in Samorin, Slowakije.

Volgens cijfers van PTO Media en IMG (International Media Rights Consultants) zou het evenement bijna zeven miljoen mensen hebben aangetrokken via livestreams en race highlights. De wedstrijd werd in meer dan 165 landen en bij elkaar opgeteld zo’n 1000 uur uitgezonden. De race was te volgen in 22 talen. Daarbij geeft de PTO aan dat het totaal bereik nog groter was vanwege social media en andere nieuwsplatformen die aandacht aan het evenement hebben besteed.

De Collins Cup app werd 35.000 keer gedownload en de website van The Collins Cup werd door 200.000 gebruikers gevonden op de dag van de wedstrijd.

Terwijl deze cijfers zeer indrukwekkend, kwam er kort na de race wel veel commentaar op de verslaggeving van het evenement.