Tijdens hun zoektocht naar dé perfecte sportvoeding ontstond er bij fanatiek sporters Berthold Berger en Casper Kwakkel een ‘gouden idee’. Door hun jarenlange ervaring in de sportwereld weten zij als geen ander hoe belangrijk de juiste mix van voedingsstoffen is voor het prestatievermogen. Om zichzelf te onderscheiden tijdens wedstrijden, gingen zij aan de slag met het samenstellen van een nieuw energieproduct. Inmiddels zijn de producten getest, goedgekeurd door de (NZVT) dopingautoriteit en zo werd het merk Ouro Nutrition Endurance (ONE) geboren. Afgelopen week vond de lancering plaats in hun eigen stad, Zwolle.

Ervaring als basis

De persoonlijke ervaringen met sportvoeding gaan voor de mannen al jaren terug. Berger maakte als topsporter onderdeel uit van de nationale selectie, richtte de hardloopvereniging BB-lopers op en is tegenwoordig personal coach van o.a. Robert van der Stelt (beste Nederlander Halve Marathon Zwolle 2023). Kwakkel verdiende zijn sporen in de triatlonwereld en stond tijdens regionale wedstrijden meerdere malen op het podium. Onlangs finishte hij in de halve triathlon van Nieuwkoop nog als vijfde in zijn Age Group 40-49 jaar, in een tijd van 4:22:27 en ‘uiteraard met het gebruik van het nieuwe merk ONE’. Tijdens trainingen en wedstrijden ondervonden zij welke producten goed en welke minder goed werkten. Deze ervaringen vormen de basis van de nieuwe producten die zij in de afgelopen twee jaren samen ontwikkeld hebben. De testresultaten geven veel vertrouwen en de overtuiging dat de werking van ONE bijdraagt aan het verbeteren van sportieve prestaties.

Door sporters, voor sporters

Tijdens een informatieavond door sporters, voor sporters, werd stil gestaan bij het nut en de noodzaak van sportvoeding. Een drietal nationale topsporters – Robert van der Stelt, Tom Hendrikse en Thom van Capellen – vertelden over hun ervaringen met ONE en hoe zij de lijn met energie-, hersteldrank en voedingssupplementen inzetten voor het behalen van hun ambitieuze sportdoelen. Vervolgens werd het nieuwe merk gelanceerd door met alle aanwezigen te proosten en exclusief te proeven van een glaasje ONE. ‘Want wie gaat er nu niet voor goud?’

Bekijk via de website meer of via onderstaande video: