Het is onwaarschijnlijk dat Gustav Iden voor de winst van het WK 70.3 in Nice, enig idee had dat zowel hij als zijn pet compleet viral zouden gaan. De finishfoto van de Noor bereikte al snel Taiwan, waar mensen de pet met het logo van een lokale tempel herkenden. Binnen no time werd de anders zo rustige tempel overspoeld met triathlon fans die een pet wilden bemachtigen. Uiteindelijk zijn er meer dan 40.000 petten verkocht. Het nieuws bereikte zelfs de overheid en zo werd Iden uitgenodigd voor een bezoekje aan het land. Hij beloofde via Instagram zijn fans in de toekomst op te zoeken en voegde vorige week daad bij het woord. Hij deelde een post met daarin foto’s en filmpjes van de gigantische fanbase die was uitgerukt voor een handtekening.
Overigens combineerde Iden het aangename met het ‘noodzakelijk’ aangezien hij enkele dagen later, nog altijd in Taiwan, ook zijn nieuwe fietssponsor bekend maakte: Giant. Dat is mooi nieuws voor de atleet, die tijdens het WK 70.3 nog geen fietssponsor had en zo op een normale racefiets reed in plaats van een tijdritfiets. Na de winst werd de Noor overspoeld met sponsorverzoeken. Giant bleek uiteindelijk de gelukkige.