Eén van de grootste races in Duitsland – en tegelijkertijd één van de grootste triathlons ter wereld – heeft een nieuwe ‘presenting sponsor’ aangekondigd: Challenge Roth heet vanaf nu voluit ‘DATEV Challenge Roth powered by hep’. De nieuwe presenting sponsor is logischerwijs ‘hep – there is no planet b’, een Duits bedrijf dat zich wereldwijd inzet om zonneparken aan te leggen. Het bedrijf sponsort ook topatleten als Sebastian Kienle, Laura Philipp, Maurice Clavel en Daniel Baekkegard, waarvan de eerste twee gisteren aanwezig waren bij de aankondiging en de finishboog voorzagen van een upgrade met ruimte voor de nieuwe sponsor.
Niet geheel verwonderlijk toont Felix Walchshöfer, de man achter Challenge Roth, zich content met de nieuwe sponsor voor ‘zijn’ race. “We hebben altijd al heel erg ingezet op duurzaamheid, recycling en het voorkomen van onnodig afval, zowel tijdens de race als gedurende het jaar in onze voorbereidingen. In vergelijking tot andere grote triathlons zijn we al leidend op dit gebied, maar met hep als partner, kunnen we nóg een stap verder zetten en nog groener en duurzamer worden.”