Met de zeventien wedstrijden die dit jaar live te volgen waren via Facebook Watch, bereikte Ironman een publiek van zo’n 56 miljoen kijkers, zo laat het bedrijf weten via een persbericht. “Bijna 56 miljoen triathlonsfans van over de hele wereld keken via Ironman’s officiele socialmediakanalen naar 738.000 uur aan livestreams van zeventien Ironman en Ironman 70.3 evenementen.”
Vooral het WK Ironman 70.3 in Utah – gewonnen door de Noorse Gustav Iden en de Engelse Lucy Charles – was uiterst populair. “In totaal werd deze wedstrijd zeven miljoen keer gekeken, wat neerkomt op 115.000 uren aan live coverage.”
Daarbij kondigde Ironman in mei 2021 het nieuwe concept ‘A Fighting Chance’ aan, waarbij top triatleten gevolgd werden door een cameracrew. Deze korte documentaires, die een beeld schetsen van het leven van een pro triatleet, werden in aanloop naar een belangrijke wedstrijd gedeeld. De drie afleveringen die in aanloop naar het WK Ironman 70.3 werden gedeeld, trokken drie miljoen kijkers.
Ironman laat weten dat het live coverage programma voor 2022 in de komende maanden bekend wordt gemaakt. “Er zullen een paar mooie nieuwe races onder vallen”, aldus Ironman.